YouTube SEO ipucu

 

YouTube SEO 2024: Uygulamayla Videolarınızın Fark Edilmesini Sağlayacak 12 Kanıtlanmış İpucu

YouTube'un aylık 2,49 milyardan fazla aktif kullanıcısı var. Bu çok fazla insan, değil mi? 2024'te YouTube SEO'ya odaklanmıyorsanız, işinizi çevrimiçi ortamda kurma ve büyütme konusunda BÜYÜK bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir.

İşte sizi büyüleyecek birkaç YouTube gerçeği:

youtube gerçekleri

2024'te YouTube videoları için daha yüksek sıralamalar almak ister misiniz? YouTube videolarınızı hızlı bir şekilde sıralayabilmeniz için bu kılavuzda en iyi YouTube SEO ipuçlarından bazılarını açıklayacağım.

YouTube SEO 2024 İpuçları: YouTube Videoları Hızlı Nasıl Sıralanır?


1. Videolarınızın izlenme süresini artırın

Farkında olsanız da olmasanız da, video izlenme süresi YouTube'daki en önemli sıralama faktörlerinden biridir.

Peki video izlenme süresi nedir?

Video izleme süresi, insanların videolarınızı izlemek için harcadığı süreyi ifade eder. Bir web sitesinin kalma süresine benzer . Kitlenizin içeriğinizi tüketmek için ne kadar çok zaman harcadığı, YouTube videosunun SEO'su açısından o kadar iyidir.

YouTube Creator Playbook'a göre "YouTube, sitede izlenme süresini artıran videolar için arama ve keşfetmeyi optimize ediyor".


Basitçe ifade etmek gerekirse, videoların izlenme süresini artırırsanız YouTube'un kanalınızı arama ve önerilen videolar aracılığıyla tanıtma olasılığı artar; bu da sonuçta daha fazla potansiyel müşteri, trafik, daha fazla görüntüleme ve satışla sonuçlanır.

Briggsby.com tarafından yapılan bir sektör araştırması, İzlenme Süresi ile YouTube aramasındaki sıralamalar arasında güçlü bir korelasyon buldu. İşte bunun illüstrasyonu.

izlenme süresi

Bununla birlikte, videolarınızın izlenme süresini artırmanın 5 mükemmel yolunu burada bulabilirsiniz.

1. Girişinizi son derece çekici hale getirin

Videolarınızın ilk 10 ila 15 saniyesi kitleniz için gerçekten cazip olmalıdır. Kitlenizi ve izleyicilerinizi bu 10 ila 15 saniyelik süre sınırı içinde videolarınızın neyle ilgili olduğunu öğretmeye ikna edebilirseniz daha iyi olur.

Videonuzun tanıtımı ilgi çekiciyse çoğu izleyici sonuna kadar izleyecektir. Bu şekilde videolarınızın izlenme süresini de artırabilirsiniz.

2. Videolarınızın ana hatlarını akıllıca çizin

YouTube'da az sayıda videonun her zaman büyük erişim elde etmesinin nedenlerinden biri, videolarının ana hatlarını gerçekten akıllıca oluşturmalarıdır. Video içeriğinizin ana hatlarını çizecek kanıtlanmış bir format bulduğunuzdan emin olun, böylece videolarınızı sonuna kadar ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

Bu yalnızca daha fazla etkileşime yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda izleyicilerinizin videolarınızı izlemeye daha fazla zaman ayırmasına da yardımcı olur.

3. Daha uzun videolar oluşturun

YouTube sıralama faktörleri araştırması, daha uzun videoların (15 dakikadan fazla) YouTube aramasında daha kısa videolardan daha iyi performans gösterdiğini ortaya çıkardı. Şuna bir göz at;

4. Akıllıca çalma listeleri oluşturun

Video oynatma listelerinizi akıllıca oluşturarak videolarınızın izlenme süresini önemli ölçüde artırabileceğinizi biliyor muydunuz?

Örneğin, birisi YouTube'da bir şey arar ve ardından ilki sizinki olmak üzere bir dizi video izlerse. Bu seride izlenen her video (ister sizin ister bir başkasının videosu olsun), söz konusu içeriğin oturum YouTube izlenme süresine dahil edilecektir.

Umarım çalma listelerini daha etkili bir şekilde oluşturmanın önemini anlıyorsunuzdur.

5. Sizin için neyin işe yaradığını bulun ve tekrarlayın

Öncelikle YouTube Studio'nuza gidin ve "İzleyicilerin İlgi Alanı"nı tıklayın ve ardından YouTube'da en iyi performans gösteren ve en çok izlenen videolarınızın tümünü görmek için "En İyi Videolar"ı tıklayın.

YouTube kanalınızda sizin için neyin işe yaradığını öğrendikten sonra, daha fazla ilgi çekmek, daha fazla ziyaretçi çekmek ve videolarınızla erişiminizi artırmak için kolayca benzer türde videolar oluşturabilirsiniz.

2. Kanalınızı markalaştırmak son derece önemlidir

YouTube videoları için SEO yaparken hatırlamanız gereken tek şey varsa o da şudur: Başka bir YouTube kanalı açmayın, marka yaratın!

İçerik odağınızı zenginleştirin

Hiç bir fitness YouTube kanalına abone olduğunuzda tamamen alakasız videolar buldunuz mu? Şansınız çok daha az, değil mi? YouTube kanalınız için yüksek düzeyde alakalı videolar oluşturmaya odaklanmak, özellikle markanızı bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız çok önemlidir.

Ve kendinize bir videonun internette viral olmasını sağlayan şeyin ne olduğunu sorduğunuzdan emin olun.

İşte videolarınızı birinci sınıf hale getirecek basit bir kontrol listesi.

  • Yüksek kaliteli ses ve video oluşturun
  • Videonun faydalarını başlangıçta belirtin (insanların çevrimiçi ortamda dikkat süreleri daha az olduğundan)
  • Videolarınızla doğrudan konuya girin

Çılgın hayranlar oluşturun

YouTube kanalınızı büyütmenin en hızlı yollarından biri, her zaman istedikleri gibi hayranlar ve aboneler oluşturmak, yorum bırakmak ve videolarınızı arkadaşlarıyla paylaşmaktır.

Videolarınıza etkileşim kazandırmanın ve YouTube video kanalınızın çevresinde hayran hayranlar oluşturmanın birkaç yolunu burada bulabilirsiniz.

  • Video yorumlarını artırın: Görüntüleyenleri her zaman videolarınıza yorum bırakmaya motive edin. Yorum oluşturmanın bir yolu, kitlenize videoda tartışılan konu hakkında son derece ilgi çekici sorular sormaktır.
  • Abonelikler: Videolarınızın sonunda (mümkünse videolarınızın arasında) insanlardan kanalınıza abone olmalarını isteyin.
  • Paylaşımlar: İzleyicilerinizi videolarınızı paylaşmaya teşvik edin, böylece YouTube kanalınızda daha fazla görüntüleme elde edebilir ve ayrıca daha fazla abone kazanabilirsiniz; bu, YouTube video pazarlamanız için harikadır.

Her şeyden önce, bir etkileşim ölçütü olarak görüldüğü için mümkün olduğunca çok sayıda beğeni ve beğenmeme aldığınızdan emin olun; böylece ne kadar çok olursa, etkileşim o kadar iyi olur ve bu da daha iyi bir sıralamayla sonuçlanır.

YouTube kanalınıza bir kimlik kazandırın

YouTube kanalınıza anında bir kimlik kazandırmak için yapabileceğiniz birkaç şeyi burada bulabilirsiniz.

  • Hem benzersiz hem de ilgi çekici bir logo oluşturun (böylece hayranlarınız ve aboneleriniz, kanalınızdan gelen videoların kolayca farkına varabilir)
  • Profil resmi kullandığınızdan emin olun. Rastgele görseller kullanmayın. Kendi resimlerinizi kullanmanız veya onları dikkat çekici hale getirmeniz daha iyi olur.
  • Kanalınızı sosyal medya hesaplarınıza bağladığınızdan emin olun.
  • YouTube kanalınızla ilgili bir blogunuz varsa (henüz yoksa bir tane oluşturun), mümkün olduğunca sık bu bloga bağlantılar sağladığınızdan emin olun.

3. Birincil anahtar kelimeyi bulun

Anahtar kelime araştırması kraldır .

Hem Google hem de YouTube arama motorları neredeyse aynı şekilde çalışır. Bir içeriği (makale veya video) arama motorlarına yerleştirmek için çeşitli faktörlere odaklanırlar. Ve anahtar kelimeler burada hayati bir rol oynamaktadır.

YouTube video pazarlaması yapan çoğu kişi anahtar kelimelere fazla odaklanmıyor. Bu yüzden videolarına daha fazla izlenme alamıyorlar.

Blogcuların makale yazmadan önce anahtar kelime araştırması yapması gibi, siz de video hazırlamadan önce aynısını yapmalısınız.

Anahtar kelimeyi yazarsanız (bizim durumumuzda bu SEO'dur), başlıklarında, meta açıklamalarında ve hatta küçük resimlerinde onu kullanarak en üst sıralarda yer alan sonuçları göreceksiniz.

YouTube "video kavramını" (anahtar kelimeler aracılığıyla) bu şekilde belirler. YouTube kanalı için video oluşturmaya başlamadan önce birincil anahtar kelime araştırması yapmanızın nedeni budur.

Videolarınızla daha iyisini yapmanıza yardımcı olacak en iyi YouTube SEO uygulamalarından bazılarını burada bulabilirsiniz.

  • Birincil bir anahtar kelime bulduğunuzdan emin olun. Trafiğin çoğunluğunu oluşturdukları için tercihen uzun kuyruklu bir anahtar kelime ile. “SEO” gibi geniş bir terim için sıralamaya girmeye çalışmak yerine “New York ajansları için SEO ipuçları” gibi bir anahtar kelime kullanarak YouTube’da daha iyi sıralamalar elde edebilirsiniz.
  • Anahtar kelime fikirleri bulmak için Semrush gibi araçları kullanın . Evet, Google'ın Anahtar Kelime Planlayıcısı gibi ücretsiz anahtar kelime araştırma araçlarını kullanabilirsiniz, ancak bu araç size potansiyel anahtar kelimeleri gerçekten göstermez. Semrush gibi premium SEO araçlarının, YouTube videolarınıza daha fazla trafik çekecek en karlı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabileceği yer burasıdır .
  • YouTube videoları için anahtar kelime araştırması yaparken mutlaka rakiplerinizi analiz edin. Hedeflenen anahtar kelimeniz için Google'da ilk sayfa sonuçlarında kimlerin zaten sıralamada olduğunu öğrenin. Neden 1 numaralı sayfa sonuçlarında sıralandıklarını öğrenin. Ortalama video uzunluklarını öğrenin. Bu basit analiz, çevrimiçi büyümenizi artıracak videolar hazırlarken size çok yardımcı olabilir.

4. YouTube videolarını nasıl optimize edeceğinizi öğrenin

YouTube videolarınız için daha iyi sıralamalar elde etmek istiyorsanız aşağıdaki 3 şeye odaklandığınızdan emin olun.

  1. Başlık
  2. Videonuzun meta açıklaması ve
  3. Etiketler

Şimdi videolarınızı YouTube organik aramaya göre kolayca optimize edebilmeniz için kısaca bunlardan bahsedelim.

Video başlığı:

Tarayıcılar tarafından daha fazla ağırlık taşıdığı için YouTube video başlığınızı optimize ettiğinizden emin olun. Başlığınıza birincil anahtar kelimenizi ekleyin (1. adıma bakın). Mümkünse, anahtar kelimenizi video başlığınızın başında kullanın, böylece hem insanlar hem de arama tarayıcıları videonuzun neyle ilgili olduğunu kolayca anlayabilir.

Youtube Video Meta açıklaması:

Tıpkı başlık gibi, meta açıklama (videonuzun açıklaması) da YouTube organik sıralamasında BÜYÜK bir rol oynar. Bu nedenle, videolarınız için doğru açıklamayı hazırlamak için yeterince zaman harcadığınızdan emin olun.

Meta açıklamanızda belirli sayfalara (kendi web sitelerinize veya ürünlerinize) yönlendiren bağlantılar kullanın ve bunları açıklamanızın başına ekleyin; böylece insanlar YouTube'daki videolarınızı izledikten sonra nereye gideceklerine hızlı bir şekilde karar verebilirler.

Video Etiketleri:

Çoğu kişi videolarını anahtar kelimelerle etiketlemeyi görmezden gelir. Videolarınızın YouTube'da daha üst sıralarda yer almasını istiyorsanız video etiketlerini göz ardı etmemelisiniz.

Rastgele etiketler kullanmak yerine videolarınıza mükemmel şekilde uyan alakalı etiketleri kullanın. Örneğin videolarınızda SEO ipuçlarından bahsediyorsanız SEO ipuçları , arama motoru optimizasyonu, YouTube’da nasıl daha iyi sıralamalar elde edebileceğiniz gibi etiketleri kullanabilirsiniz.

Bir videoda kaç etiket kullanılacağına dair genel bir kural yoktur ancak daha iyi YouTube optimizasyonu için 5 ile 10 arasında herhangi bir etiket kullanabilirsiniz.

5. Rakiplerinizin kanallarına göz atın

Daha yüksek sıralamalara ulaşmak ve internette viral olan KANITLANMIŞ video fikirleri bulmak için en kolay YouTube SEO en iyi uygulamalarından biri rakip analizi yapmaktır.

Youtube kanalınız için nasıl daha iyi içerik fikirleri bulabileceğinizi kolayca analiz edebilmeniz için en az 10 ila 20 rakibinizin kanalından oluşan bir liste oluşturduğunuzdan emin olun.

Bununla birlikte, rakiplerinizin YouTube'daki kanallarına göz atmak için iki sağlam nedeniniz var.

  • Hangi anahtar kelimeleri hedeflediklerine bakabilirsiniz
  • Ne tür videolar ürettiklerini kolayca öğrenebilirsiniz

Yukarıdakilerden kısaca bahsedelim, böylece rakip analizinin değerini anlayabilir ve bunu 2024 ve sonrasında çevrimiçi büyümek için en iyi video pazarlama ipuçlarından biri olarak kullanabilirsiniz.

Hangi anahtar kelimeleri hedeflediklerine bakabilirsiniz

Rakiplerinizin kanallarını gözetleyerek, ne kadar ziyaret aldıklarına, YouTube ve Google aramada nasıl sıralandıklarına ilişkin anahtar kelime fikirlerine anında ulaşacaksınız.

Ayrıca, yalnızca anahtar kelimeyi girmeniz gereken Semrush gibi araçları da kullanabilirsiniz; bu, size otomatik olarak uzun kuyruklu anahtar kelimeler ve kısa kuyruklu anahtar kelimeler önerecektir. Bu anahtar kelimeleri bulduktan sonra bunları videolarınızın etiket bölümüne ekleyin.

Ne tür videolar ürettiklerini kolayca öğrenebilirsiniz

Tüm içerikler aynı değildir. Sektörünüzde viral hale gelen çok az içerik fikri var. Böylece rakiplerinizin video kanallarına bakarak ne tür videoların gerçek etkileşim aldığını kolayca anlayabilirsiniz.

6. YouTube video ölçümlerinizi iyileştirin

İşte YouTube video optimizasyonunda HAYATİ bir rol oynayan en iyi YouTube video metriklerinden bazıları.
  • Kullanıcıların videonuzu izlerken harcadığı toplam saniye (ortalama süre, izlenme süresi olarak da bilinir)
  • Videonuzun aldığı yorum sayısı
  • Videonuzun aldığı beğeni sayısı
  • Videonuzun Facebook, Twitter vb. sosyal medya sitelerinde paylaşılma sayısı
  • Videonuzun diğer web sitelerine gömülme sayısı (videolarınızı yerleştirmek için <embed> etiketini kullanır)
  • Belirli bir videoya abone olan kişi sayısı

Peki YouTube video metriklerinizi nasıl artırabilirsiniz?

YouTube izlenme sürenizi ve ortalama sürenizi (ayrıca videolarınızda harcanan süreyi) artırabilmek için videolarınızı mümkün olduğunca ilgi çekici hale getirin ve harcanan ortalama süreyi önemli ölçüde artırabilmeniz için yeterince uzun olduklarından emin olun.

Daha fazla yorum alabilmek için videolarınızın sonunda sorular sorun ve ayrıca abonelerinizden ve izleyicilerinizden yorum bırakmalarını istediğinizden emin olun çünkü bu bir cazibe gibi çalışıyor.

Videolarınızın daha fazla beğeni almasını istiyorsanız bir şeyi gerçekten iyi yapmanız gerekir, o da ilgi çekici videolar oluşturmaktır. Videolarınızın içerikleri güzelse hemen hemen herkes videolarınızı izlerken videolarınızı beğenmeye başlıyor. Videolarınızın beğenisini artırmak için eylem çağrılarını ve "beğendim" gibi ek açıklamaları da kullanabilirsiniz.

Profesyonel ipucu: YouTube hesabınızı Facebook ve Twitter gibi sosyal medya hesaplarınızla senkronize edin. Bu şekilde, YouTube kanalınızda yeni bir video yayınladığınızda, bu video otomatik olarak hesaplarınızda yayınlanır.


Yayınlarımıza e-posta Abonesi Olarak Yeni Yazılarımızdan Haberdar Olun
E-mail adresiniz:

Mail Kutunuzdan Onaylamayı Unutmayınız