Guclu ve ilgi ceken Bir Yazi Yazmak icin 10 Kolay Yol

Güçlü ve İlgi Çeken Bir Yazı Yazmak İçin 10 Kolay Yol



Yeteri kadar iyi değil misin?
Şimdi söyle bana…
Sonunda yazı yazmak için Eğer mümkün kılacak bir fırsat verilmektedir varsayarsak blogunuzun popülerliğini artırmak 
Her Yerde Harika Bir Giriş İçin Nasıl Yazılır?
Bilmiyorsanız, makalenizin girişi, insanların blog yazılarının geri kalanını okumamaya veya okumamasına karar vermede çok önemli bir rol oynamaktadır. Girişiniz yeterince ikna ediciyse, eğilimi okuyanın başka ne yazdığınızı görmek için yerleşeceğidir.
Ancak girişiniz berbat olduğunda, okuyucu yayınınızı bir kenara fırçalarla fırlatıp hayata devam ediyor. Girişinizde söylediklerinize dikkat etmenizin nedeni budur .
Şimdi, bunu nasıl tamir Düzeltiyoruz? İşte yapabileceğiniz birkaç şey var.

Şimdi, bunu nasıl tamir ediyorsun? İşte yapabileceğiniz birkaç şey var.


Güçlü ve İlgi Çeken Bir Yazı Yazmak İçin 10 Kolay Yol

                Güçlü ve İlgi Çeken Bir Yazı Yazmak İçin 10 Kolay Yol



1. İlk Cümleyi Yap
Blog yazınızın okuyucunuz üzerinde olumlu bir etkisi olması gerekiyorsa, ilk cümle bunu yapabilecek durumda olmalıdır. Mümkün olmalıdır okuyucunun beyinde sopa ve onları sonrası tüm hakkında ne olduğunu anlamak olun.
Böyle bir etki nasıl yaratılır?
Bir Alıntı kullanın:
  • Somerset Maugham  , " Hikaye anlatabilir, karakter yaratabilir, olayları hazırlayabilir ve samimiyet ve tutkuya sahip olursanız, nasıl yazacağınız kahrolası bir şey değil. 
Bir Öykü Oluşturun:
  • Gelir üretemediği için blogumu kapatmak üzereydim. Ardından kafeye giderken bir uyarı aldım: İlk satışımı yaptım.
Düşünce Kışkırtan Bir Soru İsteyin:
  • Blogcuların bloglarını bir iş olarak ciddiye almadıklarının bir numaralı nedeni bilmek ister misiniz?
Alıntı İstatistikleri:
  • Fevered Mutterings'e göre , blogcuların % 95'i bloglarından vazgeçip yapacak başka şeyler arıyor.
İlk cümleyi, okuyucunun postun geri kalanını okumaktan çok algılayamayacağı gibi entrika oluşturmasına dikkat edin.
2. Nedenlerini Ver
Yazarken her zaman sözlerinizin önemli olduğunu unutmayın. Birinin yaptıklarını durdurması ve dikkatini vermesi için, onlara neden bunu yapmaları gerektiğine katı bir neden sunmalısınız. Ve bunu giriş paragraftan başka yapmak için daha iyi bir yer yok.
Kendine sor:
  • Bu makaleyi okuyan biri olsam, dikkatimi çeker ve mesajın sonuna kadar beni  tutacak ne olurdu?
  • Yaptığım diğer herşeyi neden bırakıp bu blog yazısını okumalıyım?
İnan bana, eğer bunu doğru yapabiliyorsan okuyucunun dikkatini çekmek zor olmayacak.
Şunları söyleyeyim: İnsanlar bir talebe cevap vermek, genellikle istenen bir işlemi yapmaları için iyi bir neden sağlandığında daha yüksektir.
İnsanlar meraklı zihinleri barındırıyor ve bu nedenle, alacakları her adımın veya adımın arkasında bir sebep istiyorlar. İnsanları makalenizin tamamını okumaya ikna etmenin iyi bir yolu onlara bunu yapmaları için neden bir sebep vermektir.
Onların etrafında sopa yapmak için, bu nedenle girişte sağlanmalıdır.
Jon Westenberg'e göre, Inc'de yayınladığı bir yazı  -  Benim zamanım sınırlıdır . Başarılı bir koçluk ve yayıncılığa başlamakla birlikte, kayda sınırsız sayıda saat, dakika veya saniye kaldı. İnsanlar içerik oluşturduklarında veya benimle iletişim kurduklarında, nişanlım, işim, ailem, kedim veya lanet olası Xbox'ıma değil neden onlara zaman ayırmam gerektiği açıklığa kavuşturmalılar "dedi.
İnsanları kendi zamanlarını vermeye ikna etme şansı oldukça zayıf; Hepsi ilk izlenimlerle ilgili ve yalnızca bir ilk izlenim vermek için bir fırsatınız var. Eğer iyi değilse, ihtimali kaybedeceksiniz.

3. Karşılaştırmaları Kullanın

Her okuyucu zaten "gerçeklerini" haizdir. Girişinizdeki konuyla bağlantı kurmaya çalışın ve onları sizinle paylaşın.
Bildiklerini köprü kuran ve onlardan bilmek istediklerinizi karşılaştıran bir karşılaştırma yapmaya çalışın.
Örneğin, blogunuzdaki koçluk paketinin maliyetini bir çevrimiçi dergi yazarının maaşıyla karşılaştırmak önemli bir etki yaratabilir. Okuyucu, yatırımlarını ve potansiyel getirilerini karşılaştırır.
Ayrıca hizmetlerinizi rakibinizin hizmetiyle mukayese edebilirsiniz. Neden farklı olduğunuzu açıklayın (ve daha iyi).
Her zaman aklınızın arkasında, bir yazar olarak , kullanabileceğiniz en iyi araçların similleri, metaforları ve karşılaştırmaları olduğunu belirtin.
4. Açılışınızı Tartıştıracaktır

İnsan zihni, her bilgi kancasını, çizgisini ve platinini yutmamak için programlanmıştır. Bazen tartışmalı konuların keyfini çıkarırız. Bu tartışmalar, güvendiğimiz ve bir otorite olarak gördüğümüz birinden kaynaklı olduğu zaman daha da artar .
İnsanları blog yazılarınızı okumaya ikna etmek yalnızca sitenizde birkaç mesaj yayınlamaya bağlı değildir; Bunun yerine, okuyucuların bu yayınlara koydukları değere bağlıdır . Diğer yetkililerle görüş alışverişinde bulunmaktan kötü bir şey yoktur, özellikle de istatistiklerle veya kanıtlarla destekleyebileceğiniz karşıt görüşlere sahipseniz.
Tartışmalara neden olan ifadelerle girişinizi açma veya tartışmalı konular üzerine yazma, okuyucunun ilgisini hızlı bir şekilde yakalamanın basit bir yolu olabilir. Bu açıklıklar onları daha çok dikkat ettiriyor. İkna edilip edilemeyeceklerini görmek için görev sonuna gelmekle daha fazla ilgileniyorlar.
Bununla birlikte, profesyonel bir blog yazarı olarak, her zaman tartışmalı olmanız önerilmez; çünkü bu, okuyucularınızın bir kısmını kolayca sarsabilir ve blogunuzu iyi şekilde terk edebilir.
Bu nedenle, tartışmalı bir konudan bahsederken dikkatli olun.
5. İlginç Bir Hikaye Anlatın
Hikayeyi dinlemeyi kim sevmez?
… Hiç kimse.
Çoğu insan, özellikle ilginç, bilgilendirici ve eğlenceli olduklarında hikayelerden hoşlanır. İyi bir metin yazarlığının niteliklerinden biri hikaye anlatma sanatında uzmanlık kazanmaktır. Bugün internette dolaşırken bunun etkisini göreceksiniz.
Tanıtımınızı yazarken, okuyucunuzla empati kurmak ve meraklarını artırmak için hikaye anlatımı yöntemini kullanın. Bununla birlikte, elinizden kaçmayın ve yalnızca okurunuzu uzaklaştırmak için başarılı olacak uzun, sıkıcı öyküler yazın.
İşte Neil Patel'in hikayesini anlatan mükemmel bir örnek :

Eminim bu mesajı okurken, bu hikayenin nereye gittiğini bilmek istersiniz. Şimdi hikaye anlatmanın güzelliği.
Efendim ve okuyucularını çengel tutacaksın.
6. Giriş Kısayolunu Korusun
İnsanlar , kolayca anlayabilecekleri kısa cümleleri okumayı seviyorlar.
Yazarken, okuyucuların çoğu onları anlamakta zorlandığından, uzun, karmaşık cümlelerden kaçınmak için mümkün olduğunca çok deneyin. Gereksiz zarfların, sıfatların ve sözcük dağarcığının açıkça belirtilmesine yardımcı olamayacak kadar az kullanın.
7. Basit, Tam Sözcükleri KullanınBu, dilbilgisi kabiliyetinizi sergilemek için doğru zaman değildir; Aşırı derecede gramer veya jargon kullanımı aslında okuyucularınızı çok korkutabilir . Bir sözlüğe başvurmadan kolayca anlaşılabilen kelimeleri deneyin ve kullanın.
Okuyucularınız dilbilim öğrencileri değildir ve onlarla karmaşık  konuşmaya çalışırsanız asla rahat olmayabilirler.
Kullanabileceğiniz her zaman daha basit eşanlamlılar vardır:
  • "Kaldıraç kullan" -> "avantajlarından yararlanın"
  • "Kitabı hassas bir şekilde inceleyin" -> "Kitabı iyice okuyun"
Basit kelimelerin daha basit versiyonları bile:
  • "Satın al" -> "Satın al"
Okuyucularınızın okumasını kolaylaştırın ve okuyacaksınız.
8. Konunuzu Benzersiz Yapın

Birisi tarafından konuşulmamış bir internet sitesinde konu görmek neredeyse imkansızdır.
Çoğu şey sadece bir blog yazarından diğerine geri dönüştürülüyor. Herkesin yaptıklarını yapmanın tuzağına düşmekten, yazı fikriniz olmasa bile eşsiz hale getirmekten kaçınabilirsiniz.
Bir konunun sunum şeklini değiştirin ve benzersiz bir sese ekleyin veya ona dokunun.
Ama işte şu hiledir: Girişten hemen farklı bir hale getirin.
Örneğin, bir çok insan "evden para kazanma" konusuna yazdı ancak "Evden Para Kazanın ve Bir Erken Emekliliğin Keyfine Varmak için 15 Süper Basit Yol" yazarak eşsiz hale getirebilirsiniz.
Sonra, giriş yazarken, o eşsiz açıdan ne olduğunu, neyin önemli olduğunu ve neyi başardığımızı konuşun.
9. Ajitasyon ve Teklif
Bir problemi olmayan birini bulmak zordur.
İnsanlar çeşitli sorunlarına çözüm arayışındalar ve durumlarını anlayan ve belki de zorlukları için bir çözüm üreten herkesi kolayca dinleyeceklerdir. Sen gerek sorun tespit , müşterinin yaşadığı konsantre ve daha fazla önem yatıyordu sorun üzerinde ve daha sonra onları bir çözüm sunmaktadır.
Soruna vurgu yaptığınızda , zalim olduğunuz için değil, çünkü gerçekten merhamet göstermek istersiniz . Sadece, okuyucularına durumlarını anladığınızı ve benzer davaları ele alma deneyiminiz yüzünden kendi sorununuzu çözebileceğinizi bildirirsiniz.

Daha sonra uzmanlığınıza güvenirler ve tanıtımın sunmayı vaat ettiği çözümü elde etmek için yayınınızı okurlar.
Okuyucunun (tekil) neler geçtiğini biliyormuşsun gibi, çok empati ile  konuşmalısın . Onlara doğrudan konuştuğunuz gibi hissedecekleri şekilde yazın.
10. Tahmin yapma

On yıl önce okuyucularına önümüzdeki on yılda futbolcuların her hafta 600.000 dolara kazanacağını söylemek hayal edin. Tahmininiz gerçekleştiği için bugün futbol dünyasındaki saygın seslerden biri olacaktınız.
Girişinizde akıl almaz tahminler yapın. Okuyucularınız sadık kalacak ve yalnızca bu konuda bilgili olduğunuz endüstrideki herhangi bir bilgiyi kaybetmeyecek şekilde görevi bitireceklerdir.
Bununla birlikte, herhangi bir öngörüde bulunmadan önce konu hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olduğunuzdan emin olun ; Aksi halde, gerçekten yanlış bir şey söylediğinde aptalca görüneceksin.
Tahmin yapmak, durumları analiz etme yeteneğinizden ve eleştirel olarak geleceğe kadar düşünmenizi sağlar.

Harika Bir Giriş Yazmayı Öğrenmek

Bir dahaki sefere bir giriş yazarken kendinizi okuyucunun yerine koyun ve yazının geri kalanını okuyup incelemeyeceğinize bakın. Kendi dikkatini çekecek kadar iyi olduğunu düşünüyorsan, bahse girerim okuyucuların için de iyi olacak.
Bu roket bilimi değildir; Herkes yapabilir.
Sadece okuyucularınızın gözlerinden şeyler görmek ve pratik tutmak gerekir .

Hala daha iyi ve daha ikna edici tanıtımlar yazmadığınızı hissediyor musunuz? Aşağıdaki yorumları bana bildirin ve size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım!
Yayınlarımıza e-posta Abonesi Olarak Yeni Yazılarımızdan Haberdar Olun
E-mail adresiniz:

Mail Kutunuzdan Onaylamayı Unutmayınız